Mădălina Iulia Timofte

Imagini in Cuvinte


Michael Craig-Martin

Posted on January 18, 2011 by admin

într-un interviu din 1974, William Furlong reuşeşte prin întrebările cele mai simple să nu ajungă aparent la nici o concluzie explicativă a lucrării atât de cunoscute a lui Michael Craig-Martin: An Oak Tree (1973).

Furlong: Could you describe this work?

Craig-Martin: Yes, of curse. what I’ve done is to change a glass of water into a fullgrown oak tree without altering the accidents of the glass of water.

Furlong: The accidents?

Craig-Martin: Yes, the colour, the whole weight, size.

Furlong: Do you mean that the glass of water is a symbol of an oak tree?

Craig-Martin: No, it’s not a symbol. I’ve changed the physical substance of the glass of water into that of an oak tree

Furlong: It looks like a glass of water.

Craig-Martin: Of course it does. I didn’t change its appearance, but it’s not a glass of water – it’s an oak tree.

interviul devine aproape un dialog dintr-o piesă de teatru. prin ultima ‘replică’ a lui Craig-Martin cred că poţi explica jumătate din producţia de lucrări de artă conceptuală; simplitatea argumentului este puternică şi se joacă cu întreaga mitizare a ‘operei de artă’ pe care o proiectăm involuntar sau cel mai probabil reflexiv.

este şi mai interesant ţinând cont că în momentul în care lucrarea a intrat prin vama din Australia pentru o expoziţie, titlul lucrării împreună cu toată semnificaţia minimală a făcut ca staff-ul să refuze intrarea pentru că prin legislaţie nu poţi trece prin vamă plante sau orice fel de ‘obiect’ organic. Michael Craig-Martin a deschis pachetul şi a spus: dar nu este un copac, este doar un pahar care se umple cu apă, atât. nu este minunat cum câteodată numai structura legală poate înţelege subtilităţile artistice?

trecând de ‘the dark side of the moon’, lucrările de pictură ale lui Michael Craig-Martin sunt o colorată documentare a obiectelor cele mai fireşti pe care le folosim în fiecare zi. Situate undeva între ‘eye-candy’ şi ‘conceptual’, seria de ‘imagini’ din expoziţiile Eye of the Storm (2003) şi A is for Umrella (2007), ambele la Gagosian, dublează reprezentarea realului cu un grafism atent care aplatizează obiectele pentru a produce cuvinte noi, simplificate, care există undeva între nevoia de a abstractiza şi a depozita comercial tot ce folosim.

eye of the storm, 2002

untitled (full house # 1), 2002

a is for umbrella, installation view, 2007

Leave a Reply




↑ Top